יום שבת, 31 במאי 2014

שני עולמות. שני פוסטים.

פוסט 1: נכתב באיטליה
׳דיפלומט, ממזר, חרשן והרקדן הכי טוב בנשף׳

דיפלומט, ממזר, חרשן והרקדן הכי טוב בנשף. אלה ארבעת ה"תארים" שאפשר לומר שזכיתי בהם במהלך החודשיים האחרונים, ממש כמו ארבעת האחים מההגדה חחחחחח
בחודשיים האחרונים התחושה של סוף השנה כבר נושפת לנו בעורף וזה נותן לכולם מוטיבציה של "לעשות". אז מתוך המוטיבציה הזאתי ולדעתי מתוך עניין כללי של האנשים בקולג' ועניין פרטי של האנשים המעורבים במעשה אנחנו מתחילים עם התואר הראשון שברשימה: דיפלומט.

אמד ומוחמד מהרשות הפלסטינית, דינה שהיא נצר לפליטים פלסטינאים וכיום היא מתגוררת בירדן, מיכל, אלה ואני ה-jew crew התאגדנו ביחד פחות או יותר לשלושה מפגשים שבמהלכם הכנו מצגת focus. המצגת הייתה מצגת של שעה וחצי וכל התוכן שלה היה תוכן אינפורמטיבי, עובדתי על הסיבות האקטואליות לסכסוך. דיברנו על ירושלים, ההתנחלויות, האינתיפאדות, החלוקה בממשלות של פלסטין לחמאס ופתח והגיוון החברתי בשני הצדדים והמחלוקת על גבולות במקרה של הסכם. כל הפגישות של השישייה הזאתי הייתה בעצם מתוך כוונה להגיע להסכמה על מה לדבר, כמה, מי ומה אומרים כי אחרי הכל כל בנאדם שנמצא בסכסוך מכיר נירטיב טיפה שונה. אז ישבנו ביחד, זרקנו לאוויר את מה שאנחנו יודעים על כל נושא, נתנו למידע להתערבב ואז דחפנו אותו למצגת power point שליוותה את המצגת שלנו. בדרך כלל למצגות focus לא מגיעים יותר מ-30 תלמידים ו-0 מורים אבל למצגת שלנו הגיעו בערך 4 מורים ואיזה 70 תלמידים אז הייתה אווירה מאוד מחברת עקב הצפיפות חחחחחח. המצגת הלכה ממש טוב לדעתי וסיימנו את המצגת בסוג של דיון או שאלות ותשובות. בדיון הזה המורה להיסטוריה העלתה את יצחק רבין שלמרות שזה הגיוני לצפות ממורה להיסטוריה בבית ספר בינלאומי לדעת על יצחק רבין זה עדיין היה משהו מאוד מיוחד. את הדיון סיימנו במין מסקנה שנראית אולי די מובנה מאליה לאנשים מהאזור של הקונפליקט אבל לאנשים מ"בחוץ" קשה לראות לבד (וזה די הגיוני כי לבני אדם יש את הנטייה לפשט דברים בשם הנוחות שבפשטות). המסקנה הייתה שהקונפליקט הרבה יותר מורכב והרבה יותר רגיש מאשר:"אלה התפוצצו על אלה אז אלה ירו על אלה אז אין הסכם שלום". מאז המצגת פתח וחמאס כבר התחילו מסע ומתן של ההתאחדות, חמאס איחלו לנו יום עצמאות שמח ועוד הרבה הרבה דברים קרו אז אפשר לומר שהמצגת שלנו צריכה איזה עדכון קל...

אחרי הדיפלומט מגיע הממזר, את התואר הזה קיבלתי מאלה ואני אסביר לכם למה: לקראת סוף השנה והעזיבה של הסקנד יירס :( כל הסקנד יירס הולכים הולכים ביחד עם כל המורים לארוחת ערב במסעדה בסלובניה שנקראת leavers dinner. תוצאה צדדית של האירוע היא שכל הפירסט יירס נשארים לבד בקולג', לבד, בלי השגחה של מורים ובלי סקנד יירס שיעצרו אותם מלעשות מה שבא להם. אז המסורת היא להיכנס לחדרים של הסקנד יירס ולעשות להם מתיחות ממש מצחיקות (ריצפה מלאה בכוסות מים, להדביק להם את כל הבגדים לכדור עם מסקנטייפ וכו וכו) אז גם אני עצרתי לביקור בחדרים של כל מיני סקנד יירס ונהנתי מאוד חחחח

עכשיו לחרשן, טוב אז כמו כל סוף שנה הקולג׳ לתלמידי השנה השנייה (הסקנד יירס) יש את כל מבחני הבגרות שלהם אז הם ממזמן כבר במצב של ישיבה על התחת ולמידה למרות מזג האוויר היפה מאוד שסופסוף הגיע (הרבה פחות גשום והרבה יותר שמש) גם לתלמידי השנה הראשונה יש final exams, אלה לא מבחני בגרות אבל הם נעשים באותו האופן בעיקר כדי לתת לנו הרגשה איך זה. אז גם תלמידי השנה הראשונה יושבים על התחת ולומדים אבל כולם מנסים להנות בין לבין :)

׳הרקדן הכי טוב בנשף׳ טוב זה קצת יותר ספציפי מהאחרים אז לכבוד סוף השנה יש בקולג׳ את הפרום המסורתי. רק שאצלנו מתוך כל מיני מניעים החלטנו לוותר על כל מיני מסורות שלדעת כולם (ובעיקר לדעת האמריקאים בקולג׳ ששאלתי אותם על זה) הן מסורות מיותרות ביותר. לדוגמא הלימוזינה: מה הקטע של לימוזינה? אם הפרום נמצא במרחק הליכה של עשר דקות מקסימום מהחדר שלך?? או למשל הקטע שחייבים חייבים להציע לבת הזוג ללכת איתך לפרום כשאתה רכוב על סוס עם כנפיים ומנגן לה בצ׳לו?? פשוט באים, אומרים:״hey wasup?? wanna go to prom with me?" אבל כן שמרנו על המרכיבים שבאמת הופכים נשף לנשף: הלבוש הרשמי, לבוא או עם קבוצת חברים או להזמין מישהי/ו ובעיקר פשוט להינות, תאמינו לי באמת שלא צריך יותר מזה. 
עוד אחת מהמסורות בנשפים זה להצביע ל׳סטראוטיפים׳ כמו מלך ומלכת הנשף, ג׳יימס בונד, הזוג הכי חמוד... אז אני נבחרתי לרקדן הכי טוב ומכאן בא התואר האחרון ;)
זוגות מימין לשמאל: תיגרן(ארמניה) עם רמיסה (בנגלדש), אני עם ביאנקה(הונג קונג) ווישל(דרום אפריקה) עם גרטל(הונג קונג)


ה-jew crew בתמונה די אפית


פוסט 2: נכתב בישראל
'When I am with you, there is no place I rather be'
אני עכשיו בארץ כבר כמה ימים ועוד כמה שעות גם עומד לפגוש את הפרימה שלי, נועה, עד עכשיו בעיקר נחתי אבל אחרי הסופ"ש הזה אני מתכנן להתחיל ולסמן בקו דברים מרשימת המשימות שלי לקיץ.
לעזוב את הקולג' היה ממש קשה, השבוע האחרון היה מעוד עמוס למרות שהלימודים כבר נגמרו באותו שבוע, הפירסט יירס ארגנו את ה-IB show שזה מופע שאנחנו עושים לסקנד יירס בלילה שלפני טקס הgraduation שלהם. אז יש הרבה חזרות ובאותו הזמן כולם רוצים לבלות עם כולם ולהנות מהשמש ואחד מהשני כי אם לפני כן (בפוסט למעלה) הייתה הרגשה של סוף, אז ההרגשה הזו כאילו קיבלה ישות בלתי נראית שרצה ברחבי הקולג' בצעקות חזקות. הצעקות האלה לא היו כואבות כמו שחלקכם אולי חשבתם אלא היה בהן גם משהו מנחם, מגבש ומחזק בנוסף לעצב שבא עם הסוף. הרי שחצי מהאנשים שהיו בקולג' - כל הסקנד יירס לא יחזרו לקולג' בשנה הבאה, בשבילם זה רגעים אחרונים בקולג' ובשבילנו זה רגעים אחרונים איתם אז כל חיבוק, צחוק או אפילו צ'או סתמי נחשבים מאוד. למופע שאירגנו הכנו (ריטה מפורטוגל ואני) טריילר שבו רצינו להראות לסקנד יירס כמה שיותר אנשים מהפרימי וכמה שיותר מקומות בדויינו, סוג של מזכרת בצורת וידאו:
חוץ מהכל גם צריך לארוז את כל החפצים שלך בארגזים, שישארו בקולג' לשנה הבאה וחפצים במזוודות שינדדו איתך לארץ ובחזרה לקולג', זה תאריך ארוך ולא ציפיתי שהוא יהיה כיף אבל עם סקוט, השותף הסינגפורי (ששובר הרבה סטראוטיפים על אסייתים) אין דבר כזה באסה וככה יצא לנו לבלות אפילו יותר ביחד ולחפור אחד לשני על החיים בזמן שאנשים נכנסים ויוצאים מהחדר שלנו כדי להביא לנו דברים או לקחת דברים ששייכים להם.
אורזים ונהנים
גם לכבוד סוף השנה הכנו ספר מחזור אז היה הרבה צילומים בחודש האחרון של הקולג' שהיה צריך לתאם בין קבוצות של אנשים למשל הנה התמונה של קבוצת החינוך שלי (tutorial group) כל קבוצה של תלמידים מקבלת מורה שהוא המחנך שלהם והקבוצה הזו נפגשת פעם בשבוע אחר הצהריים לעדכונים על הקולג', ציונים, העדרויות, שאלות כלליות וכ'ו...

בארץ כבר הספקתי לסדר את החדר ולהתמקם, לנוח ולאכול הרבה גלידה (כי חם) ולבלות עם משפחה וחברים אבל הקיץ עוד ארוך וכמו פיניאס ופרב גם לי יש הרבה לעשות (רק נדמה לי שמה שהם עושים יותר מגניב, אני מודה)...
בין אם זה לכתוב EE - עבודת מחקר של 4000 מילים על מה שאתה רוצה (בת'כלס) או לעבוד על עבודות אחרות לקולג', לצייר לאומנות, לעבוד בקייטנה או סתם להשתזף בשמש עם איזה ספר טוב, אני מתכוון להנות מזה כמה שיותר :)
אני עוד אמשיך לעדכן במהלך הקיץ...
when I am with you there is no place I rather be

תגובה 1: